這首歌很久以前聽過,可是小編最近把《明日邊界》這部電影重看一遍,


才發現原來  John Newman - Love Me Again  居然是這部電影的片尾曲....。


馬上想要來翻譯歌詞,因為這部電影實在太好看啦~~


John Newman的特殊嗓音,實在是非常吸引人。

 

但其實小編不太懂歌詞與..MV上的組合是甚麼意思。


如果有辦法連結的網友也請留言囉~ 


--------------------------------------------------


最近部落格停擺了好一陣子,其實小編真的想繼續翻譯歌詞,但....沒辦法小編去服了兵役。


近期更新的速度會慢非常多....。不管怎麼說這部落格絕對會繼續下去,只是進度...就沒辦法囉~

中文翻的不好 請見諒 如有翻譯錯誤 請指教 會做改進 
另外如果有要轉錄 請附上來源 謝謝 !


Know I've done wrong, left your heart torn / 我知道我做錯了,任由你的心被撕裂

Is that what devils do? / 這就如同撒旦作為?

Took you so low, where only fools go / 帶你到了只有傻子才會到的最低點

I shook the angel in you! / 但我搖醒了你內心的天使

Now I'm rising from the ground / 現在我該從地面升起了

Rising up to you! / 為了你起義反抗

Filled with all the strength / 現在的我充滿能量與力量 

I found there's nothing I can't do! / 現在沒有任何事可以阻擋我


Chorus:
I need to know now, know now / 我必須現在就知道, 現在就該知道
Can you love me again? / 你可不可以再愛我一次?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?

 

It's unforgivable, / 這是不可原諒的
I stole and burnt your soul / 我偷走並且燒毀了你的靈魂
Is that what demons do, hey?/ 這就如同惡魔不是嗎?
They rule the worst in me /  這些惡魔支配了最醜陋的我
Destroy everything, / 毀滅掉這一切
They bring down angels like you, hey! / 惡魔解決掉了天使就像你一樣
Now I'm rising from the ground / 現在我該從地面升起了
Rising up to you! / 為了你起義反抗
Filled with all the strength I found / 現在的我充滿能量與力量
There's nothing I can't do! / 現在沒有任何事可以阻擋我

 

Chorus:
I need to know now, know now / 我必須現在就知道, 現在就該知道
Can you love me again? / 你可不可以再愛我一次?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
Uh, uh, uh, uh!
Oh, oh!

 

Told you once I can't, / 告訴過你 我不能再這樣做
Do this again, do this again, oh!
I told you once I cant, / 告訴過你 我不能再這樣做
Do this again, do this again, oh, oh!

 

Chorus:
I need to know now, know now / 我必須現在就知道, 現在就該知道
Can you love me again? / 你可不可以再愛我一次?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?




arrow
arrow

    Hugo Liu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()